Monday, August 31, 2009

harga minyak naik lagi!!!





Beginilah yang akan berlaku esok di setiap stesen minyak di malaysia



dan ini pula yang akan berlaku hari ini sehingga lewat tengah malam ini.



Minyak petrol RON95 yang menggantikan RON92 dijual pada

harga RM1.80 seliter dan RON97 pada RM2.05 seliter mulai

esok, kerajaan mengumumkan di sini hari ini.

— BERNAMA


*sumber dari utusan online

Malam Merdeka!!!


Pada jam 11.00 malam, sebenarnya hatiku amat bosan malam tadi. Tiba-tiba sahaja farah mesejku untuk memberi pendrivenya. Aku pun turun la kebawah untuk mengambil(dia nak ambil cerita nurkasih la!!). Aku pun berborak la dengan beliau dan pada masa sama dier bermesejan dengan ja A untuk menyatakan keboringannya. Ja A dengan excited state nya bertambah excited untuk keluar kerana ada orang yang bosan dan boleh menjadi teman bosannya diluar.

Kami pun merancang untuk ke padang kota. Tepat pada jam 11.50malam, kami telah berkumpul bersama ja A, molok, farah, fatiya, aida dan aku menaiki 3 motor. Sudah tentu la kami menaiki motor untuk mengelakkan kesesakan yang melampau dan sudah tentulah ja A meaiki bersama denganaku(teman borak pasal kamera).


tugu birch di perak(sebenarnya hanya di padang kota sahaja!!)

Di lebuh raya, aku terlalu laju membawa motor kerana:
  1. untuk menyaingi kereta-kereta yang amat laju sebelum masuk kedalam jalan motosikal(kalo nak tahu alami la sendiri. Memang payah nak masuk dengan simpang yang paling pelik!!)
  2. Untuk sampai tepat pada masa iaitu jam 12 malam(Sungguh lambat aku rasa perjalanan motorku!!)

Akhirnya aku pun sampai di padang kota pada jam 12.15 malam lebih kurang. Tetapi dengan kehilangan farah merisaukan daku yang kononnya prihatin ini. Aku pun mencari mereka sehinggalah aku bertemu mereka lebih kurang jam 1.00malam sperti kata-kata di blog ja A ya!!kerana aku tidak melihat jampada masa itu.

Farah bersama olala-olele nya!!

Aku malas untu menceritakan detik-detik air mata farah ya. Sila baca di blog ja A untuk mengetahui lebih lanjut. Kami pun tiba lah di padang kota lama dan memarkir motoruntuk melepak sambil menunggu kunjungan letupan bunga api yang tidak juga muncul.

Apa yang kami tiba x muncul, tetapi yang lain pula muncul. Kehadiran pegawai-pegawai agama penang memang prihatin terhadap gejala sosial. Mereka memang mengawal keadaan untuk tidak belaku maksiat. Tapi bukan itu yang kami kagum, tetapi ombak jahat(amat kuat!!) yang kami kagumkan. Memang sungguh tinggi ombak itu. Aku pun terkejut pada kali pertama melihatnya. Kami tunggu disitu sehingga Ja A dapat mengambil gambar ombak itu.

Setelah beberapa minit, Farah dan Fatiyya berkata "boleh la kita balik awal"
Maksud tersiratnya jangan harap nak balik selagi ja A tak dapat ambil gambar ombak tersebut.Untuk mengetahui aktiviti seterusnya, sila baca blog ja A lagi ya!!
Inilah gadget yang digunakan untuk mengambil gambar tersebut.

Terasa penat la pulak mengambil gambar. Kami pun berjalan-jalan di food court untuk memenuhi orang yang mengidam ais krim(boleh plak nak mengidam pagi-pagi buta ni). Kami pun kesana untuk mencari ais krim. Apa terjadi??sekali lagi baca blog ja A. Tetapi gambar dibawah ini adalah untuk memberi kredit kepada aida kerana telah membelanja kami makan pasembor padang kota yang agak mahal. Terima Kasih Aida.

Inilah gaya pasembor tu!!!

Aku tidak berapa selera untuk makan masa itu, sebab aku masih tertarik dengan suasana di padang kota malam itu. Tetapi farah telah membeli olele-olala nya untuk menghiburkan hatinya setelah tidak berjaya meminjam dari seorang budak yang amat sombong kepadanya.

suasana mat rempit yang berjiwa merdeka!!


Inilah meraka sebelum menguasai jalan raya!!


Inilah gambar terakhir aku ambil sebelum aku balik. Tetapi aku singgah di subaidah jam 3 pagi untuk bersahur. Sahur yang terlalu awal menyebabkan aku sudah kelaparan sekarang. Setelah itu tamat la ekspedisi ke padang kota pada malam merdeka!

*gambar yang diambil olehku tidak cantik ya!!maaf kerana aku tiada kamera mahal.
**SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE-52.

awan jahat!!


Awan yang mula menyelebungi ruang udara!!



Ini pula awan yang berpusar di tengah!!


kelihatan awan itu mahu menelan bukit itu!!



Apa yang dilihat di atas adalah kejadian yang berlaku di sekitar USM sejak beberapa hari yang lepas. Keadaan ini berlaku kerana cuaca yang tidak menentu dan tiupan angin yang agak kuat. Jika dilihat dengan rakaman video, awan ini bergerak dengan amat laju sekali. Begitu indah ciptaan Tuhan, walau hujan setiap hari, di pertontonkan kepada hamba-Nya dengan keindahan ciptaan-Nya yang amat manakjubkan.


Bersyukurlah kita kepada-Nya.




Saturday, August 29, 2009

Penemuan Baru Blogku!!!

Akhirnya, setelah daku berfikir jauh bagaimana hendak membuat kerja-kerja akhir untuk membuat blog aku mengikut tema yang aku kehendaki, inilah hasilnya. Tetapi ianya bukan gambar akhir untuk wallpaperku, kerana aku masih belum jumpa lagi gambar paling cocok untuk diletakkan sebagai 'gambar dinding' dalam bahasa melayunya.


Setelah berfikir dan terus berfikir, aku menggunakan juga nama sparrow kerana kekaguman aku masih belim luntur terhadap jack sparrow. Tetapi setelah berfikir, mana ada lanun pangkat general kan? Setakat kapten adalah. Aku pun buat research untuk pangkat general dalam navy. Dan akhirnya inilah yang terhasil iaitu Laksamana atau setaraf dengan general.

Setiap orang akan berubah. So, dari konsep lanun, aku bertukar ke konsep Navy yang menentang lanun-lanun lain terutama si lanun kucing cik odah.

Nama blogku ditukar kepada KD caribbean atas sebab KD ialah nama kapal tentera bagi navy malaysia bermaksud kapal diraja. Tetapi aku masih mengekalkan gambar yang sama di header blogku. Kenapa ya?? oh lupa pula, ia menunjukkan konsep kapal navy pada zaman dahulu lagi seperti zaman sultan melaka.

*sekian terima kasih, jemput-jemputlah memenuhi ruangan komen ya...

Friday, August 28, 2009

2 orang follower baru!!

Hari ini, genap seminggu kita berpuasa. Semoga semua orang masih berada di dalam landasan yang betul untuk meneruskan perjuangan di bulan yang mulia ini.

Kat penang dah 2 hari hujan turun tanpa henti. Baru sekarang aku nampak hujan telah kehabisan airnya untuk diturunkan kepada sang bumi untuk berbakti.Walupun hujan, aktiviti ku tetap berjalan dengan lancar(apa sangat la aktiviti aku selain pergi dan balik dari kelas!!). Tetapi petang tadi aku telah berjalan.

Aku telah ke kompleks bukit jambul untuk ke kedai yang telah dicadangkan untuk melihat idamanku!!! Memang menarik, dia menjual barang tersebut dengan harga yang sangat orang kehendaki. Aku kagum ,tetapi sekarang ni aku masih tidak mencukupi wang untuk membelinya. Tunggu ya untuk aku memilikinya satu hari nanti.

Hari ini aku telah memiliki 2 orang lagi follower yaitu cik milah dan cik rockprincess. Terima kasih kerana mengikuti. Sebenarnya tak tahu pun siapakah gerangan cik rockprincess ni. Tapi boleh saja nak mengenalinya.

Sila tegur ya jika ada kesalahan. Terima kasih kerana mengikuti.

Thursday, August 27, 2009

ikut saje




yes.


everyone i like.


not sure.


org islam xbela anjing.


lebih baik diamkan diri.


makan selagi halal.


dont like both


telok panglima garang.


around the world?


student.


tunggu kawen dulu.


don't remember.


xsuke susu.


3


dapat keje cepat.


ntah la.


xder kot...


sedekah,setuju ngan syue


radio head,creep from syue blog.


depend.


aku xtw pe yg aku xtw.


selagi sedap dimakan.


menyendiri.


chest x-ray, tapi slalu bermain dgn x-ray, dah keje aku.

garang.


taurus


tag to:
jaa, kalo dier xbuat syue punyer lagi.
neko D. 13
gardenia.

Wednesday, August 26, 2009

Nur Kasih!!!

Nur Kasih!!

Aku baru saja selesai meonoton drama melayu yang menjadi kegilaan ramai diwaktu ini iaitu 'Light of Lover' atau nama lainnya Nur Kasih. Cerita yang banyak menyedarkan umat Islam yg telah sesat jauh dari ajaran yang dianutinya.

Sekarang ini sudah sampai episod ke-13. Pergolakan rumah tangga yang di alami oleh adam dan nur amina masih lagi tiada penghujungnya walaupun ada bibit-bibit mahu aman. Kedatangan adik nur amina ke rumah kakaknya menambahkan lagi konflik rumah tangga mereka dengan sikap sarah yang terlalu banyak muslihat. Seperti ada udang di sebalik KFC kan?(produk terbaru dikeluarkan oleh KFC).

Selamat Menonton!!!

Tahniah pengarah cerita ini 'Kabir Bhatia' kerana berjaya membawa konsep cerita yang luar dari kebiasaan. Semoga pengarah-pengarah lain mencontohi beliau dalam memartabatkan filem Malaysia. Tahniah!!!

Monday, August 24, 2009

Aku Adalah Keyboard!!!


Aku adalah keyboard, petang ni aku masih lagi ditekan2 oleh tuanku untuk menaip. Aku amat berbangga kerana aku dihargai. Buktinya aku masih digunakan walau diriku ini sudah tidak seefektif ketika aku baru dibeli dulu.

Pagi tadi jam 5.00 pagi setelah penat menekan2 punat di badanku, tuanku berkata "ko tinggal sebentar ya!! aku mahu pergi bersahur sebentar. Jangan kau menanges ya keyboard." Tuanku pun keluar dari bilik untuk bersahur bersama-sama rakannya setelah mereka berjanji melalui alat eletronik yang boleh berhubung bernama telefon bimbit. Tentu semua sudah tahu apakah alat itu.

Tuan aku keluar bersama rakan-rakannya yang bernama incik Ja a, incik Kamal, cik Fatiya,cik Farah dan cik Farida(Umi). Dengan berbekalkan Jaket tebal dan seluar jeans(kerana semua jin dikurung, boleh la tuan aku bergaya dengan seluar jeans) untuk menghilangkan rasa sejuk, tuan aku pun keluar berjumpa dengan rakannya di pintu pagar RST seperti lazimnya.

Restoran Khaleel

Mereka pun terus menuju ke destinasi yang dituju iaitu Restoran Khaleel. kenapa ya mereka pilih restoran mamak 2? tanyalah mereka sendiri. Setelah sampai mereka pun mencari tempat yang kosong. Dengan gaya bersahaja mereka telah meng'order' mee goreng basah dan teh o panas untuk bersahur. Sungguh enak rasanya ketika makanan sampai dan masih berasap dan sedia untuk dimakan.
teh o panas

mee goreng basah

Mereka pun berborak sungguh galak seperti sudah lama tidak berjumpa. Padahal baru seminggu mereka bercuti dan tidak berjumpa. Sungguh gumbira meraka berjumpa kembali dan bercerita kisah2 menarik yang ingin mereka khabarkan.

Setelah jam menunjukkan hampir 5.30 minit pagi, mereka pun membuat keputusan untuk pulang sahaja ke bilik masing2. Setelah sampai di bilik, tuanku kembali mencuci mulut dengan memakan kurma yang dibawa dari kampung halaman hasil bekalan si ibu.

Buah kurma dari rumah!!

Sambil mengunyah si kurma, tuanku kembali menekan2 badanku untuk bercahtting pula dengan kakaknya, cik Odah. Sambil bergurau bersamanya, dia pun menge'cek' la apa yang patut di laptop beliau. Selepas dimarahi oleh kakaknya kerana disuruh bersolat, tuan aku pun terus sahaja bersolat dan berehat untuk melelapkan mata sebentar di atas katilnya.

Pabila tersedar jam menunjukkan jam 8.30 pagi. "Ah!!! sungguh malas untuk kekelas" kata2nya pabila tersedar(bukan senang dia nak ponteng kelas Dr. Azhar). Dia pun mengambil keputusan untuk tidak kekelas kerana masalah badan yang agak tidak berdaya ini.

Setelah itu dia pun kembali tidur dan terjaga kembali pada jam 11 pagi. Dia pun terus membuat apa yang patut. Lena sungguh dia tidur kerana hari hujan yang amat sejuk sampai ke petang. Tuan aku terus sahaja seharian duduk di dalam bilik kerana sungguh selesa ketika hujan dan amat sejuk. Sekarang ini dia kembali menekan2 badanku untuk menaip entri ini.


*kenapa aku tulis entri macam ni?sebenrnya aku teringat tentang karangan 'aku sebatang pen' dan 'aku sepasang c***' oleh ja a dan akmal ketika mereka berada di darjah 6 dahulu.

Tunggu waktu sahur ke???


Sekarang ni aku dah same ngan Ja a, aku pun dah ader 4 follower. Entri ni aku buat ketika aku tidak boleh tido. Bukan kerana sengaja nak tunggu sahur, tetapi aku mmg dah puas tido setelah penat bejalan.

Sat lagi masuk la hari ke-3 berpuasa. aku rase lain sikit tahun ni. Tahun ni aku puasa majoriti tidak bersama family.Kalu ikut perancangan, aku hanya akan bersama family ketika berpuasa 1st day dan last day sahaja.


family bahagia!!!

Hari ni lauk berbuka ku simple saja. Aku cuma makan apa yang tersedia di masjid. Bukan untuk berjimat, tetapi hari ni aku tiada mood untuk ke bazar mamilih lauk berbuka kerana penat untuk berjalandengan ramai orang disitu.

Sementara menunggu waktu sahur bersama rakan-rakan, aku telah menutup telingaku dengan alat yang mengeluarkan bunyi. Headphone kesayanganku sentiasa berada disisiku ketika kesunyian.

Dalam kebosanan ni, aku tak jemu untuk belajar perbaiki blog aku dari masa ke masa. Ya!!ak masih baru dalam bidang ni. Orang kata blog aku ni cam myspace pun ada. Bukan aku nak tiru, tapi memang aku minat gaya ni. Pirates of caribbean ni memang kegemaran aku dari mula cerita ni wujud. tak mustahil lah
aku ada semua koleksi cerita ni.

Inilah 2 watak yang aku paling minat dalam cerita pirates of caribbean. Gaya bersahaja jack sparrow dan
gaya menawan elizabeth tylor memang menarik perhatianku.






*Selamat bersahur dan berpuasa kepada semua

Sunday, August 23, 2009

Berhijrah!!


Ini Bas!!

Hari ni adalah hari ke-2 umat Islam berpuasa. Hari ni juga aku akan kembali meninggalkan keluargaku untuk pulang ke tempatku menuntut ilmu. Baru aku nak seronok berpuasa bersama keluarga, tetapi kekangan masa yang menyebabkan aku terpaksa berjauhan semula.

Aku kembali ke Penang semula dengan menaiki bas. Bas apa?itu aku tak tahu. Yang aku tahu aku cuma mahu sampai tepat pada masa dan selesa duduk di kerusi bas yang empuk itu. Empuk ke??? aku pun tak tahu. Tunggu sahaja jam 10 pagi ni untuk ketahui jawapannya.

Tike bas dah lama dibeli. Tapi ia dibeli oleh rakanku yang duduk berdekatan dengan stesen bas iaitu Kamaruzzaman. Petang ni, aku kembali semula berbuka bersama rakan-rakan seperti tahun-tahun lepas.

Aku berharap perjalananku pada pagi ni akan diberkati dan selamat sampai ke destinasi yang ditujui.
inilah destinasiku!!


*selamt berpuasa pada hari ke-2 semua.

Saturday, August 22, 2009

Puasa!!!

Just want to wish to everybody selamat berpuasa dan menyambut Ramadhan Al-mubarak.

Entry yang ringkas sebelum masuk tido dan nak bangun sahur esok pagi...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK ya kawan-kawan!!!

Friday, August 21, 2009

Ramadhan!!


gambar penyimpan mohor besaraja-raja

"Dengan ini saya diperintahkan Yang Di-Pertuan Agung dan diperkenankan oleh duli-duli yang maha mulia raja-raja ingin mengumumkan tarikh puasa pada tahun ini jatuh pada 22 Ogos 2009 bersamaan hari sabtu"

Lebih kurang macam tu lah kata-kata beliau atau penyimpan mohor besar raja-raja apabila mengumumkan tarikh puasa ramadhan tahun ni. Sesiapa yang masih tidak mengenalinya bolehlah lihat gambar diatas ya!!

Kembali semula bulan kerahmatan@ramadhan pada tahun ini dan dinanti-nantikan oleh makhluk Allah yang mahu beramal ibadat.

Bermula esok kita akan berpuasa selama sebulan ya kawan-kawan. Jangan kamu sengaja tinggal puasa ya!! mungkin saya tidak nampak, tetapi Allah nampak ya kawan-kawan.

Tempat beribadat@rumah Allah.

Dengan bermulanya puasa pada esok hari, maka akan bermula jugalah solat sunat tarawikh yang hanya akan dinikmati pada bulan Ramadhan sahaja. Maka mulai malam ini kita akan bersolat sunat tarawikh pada malam pertama. Bagi yang berkemampuan, marilah kita beramai-ramai datang mengimarahkan masjid ditempat masing-masing untuk sama-sama menunaikan solat tarawikh ya kawan-kawan!!

*selamat berpuasa kepada semua umat Islam di dunia.

Thursday, August 20, 2009

Berkawanlah!!!



Inilah cerita yang aku tonton tadi!!

Baru je sebentar tadi aku melihat cerita melayu yang ramai orang melayu sendiri tidak suka menontonnya. kenapa?kenapa dan kenapa???

Sebab orang kata cerita melayu semua berkaitan syarikat. Kenapa jadi macam tu???

itu yang aku tak tau nak cakap macam mane lagi. Tanye la pengarah cerita melayu sendiri.

Apa yang aku nak cerita sebenarmya pasal KALA HATI ni? Aku dah tonton dari awal cerita ni
sebenarnya, dari episod 1 lagi. Walaupun cerita ni berkaitan syarikat dan orang kaya, tapi banyak benda yg perlu kita contohi tauladannya.

Cerita ni berkisahkan seorang anak angkat yang tersisih daripada mak angkatnya. tauladan lain
cerita ni ialah kisah persahabatan. kenapa persahabatan pula yang dipersoalkan.

umpama kawan yang setia kan??


Dalam cerita ni, si Faizal@hero cerita ni sungguh percaya kawan sampaikan kawan perguna dia pun si Faizal ni masih nak menyiasat dahulu. Sungguh muliakan hati si kawan tu??

Apa yang kita harapkan sekarang ni pada kawan. Moral sebenarnya ialah kawan penting untuk sesiapa sahaja yang bernama manusia ataupun makhluk Allah. Tapi kita mesti kena pandai berkawan, org kata kawan biar seribu, musuh jangan dicari.

Berbalik kepada cerita tadi dia banyak berfikir untuk teruskan jalan hidupnya kerana tidak mahukan hati sesiapa terluka termasuk kawan dan keluarga. Kawan macam ni lah kita kena cari sebenarnya.
Berkawan biar ikhlas, jangan ada udang disebalik mee ya kawan-kawan. kalau nak tahu cerita selanjutnya pasal cerita ni, tontonlah sendiri ya kawan. orang yang sabar tidak akan rugi walaupun dibenci.

Layarilah di www.tv3,com.my untuk menonton ya.






Wednesday, August 19, 2009

Hari yang bosan diakhiri dengan sedikit ke'best'an!!



Mesti semua tertanya kenapa aku letak gambar ni kan?kalo peminat cerita korea mesti tahu sapa pelakon-pelakon kat sebelah ni. Lagi-lagi perempuan, sebab aku tahu perempuan minat cerita korea kerana bagi mereka pelakon lelaki mereka kacak dan bergaya. Kalah pelakon lelaki melayu kan?
Hari ini aku amat bosan sekali. Tahap kebosanan aku sampai aku banyak buat kerja rumah yang telah mak aku pesan. Bangun pagi lagi aku terus sarapan roti. lepas sarapan aku mandi dan melepak di sofa panjang dirumahku sampai aku hampir terlelap kembali. Mesti anda pun berasa demikian jika kebosanan. Betul tak?jangan nak tipu diri sendiri la.

hampir tengahari baru aku mula nak buat kerja rumah yang sememangnya aku malas nak buat.apa yang aku kene buat sampai aku malas nak buat ni??


first sekali aku basuh kereta honda jazz mak aku...
macam ini la rupanya kereta mak aku...

Lepas siap semua, aku bersihkan laman rumahku yang penuh dengan daun pokok mangga didepan rumahku sambil menyiram sekali pokok bunga dirumahku
(takde kerja kan siram pokok tengahari)

Lepas selesai keraja-kerjaku ini,aku pun makan tengahari disajikan oleh kedai dan dibeli oleh bapaku yang rajin pula pulang kerumah waktu tengahari hari ni!!
(diingatkan aku sungguh malas sehingga malas untuk masak sendiri,harap maaf)

Petang pula aku kembali basuh membasuh. Kali ini aku basuh moto pula. nak tahu moto apa???
inilah gambar yang hampir serupa dengan moto yang aku basuh


Selesai sahaja membasuh, aku pun basuh kembali. Kali ini aku basuh la plak badan aku yang dah berbau ni. Selesai makan dan solat magrib, aku pun makan malam bersama family aku. Kali ni aku beli sahaja di pasar. dan favourite aku dah tentu la nasi lemak.

Malam ni,dah tak tahu nak buat apa lagi. Aku pun berYM la dgn member aku. Dia cadangkan aku tengok cerita Cain And Abel. Cerita ni lah yang aku promote kat atas tadi.

Cerita ni pasal kisah adik beradik yang jadi doktor. kalo nak tahu? tgka la sendiri kat mysoju.com. Terima kasih kawanku yang bernama Marissa kerana telah memberi idea yang menarik untuk aku menhilangkan kebosanan. Lihat la sendiri cerita ni. Aku nak cerita pun aku baru je tengok episod pertama.

SELAMAT MENGHILANGKAN BOSAN DIRUMAH!!

akhirnya hampir siap

inilah rupenya blogku yg hampir siap.

ianya setelah penat lelahku hampir beberapa hari untuk belajar membuat blog ini. Ya, setelah penat dan banyak bertanya kepada rakan-rakan blogku.akhirnya minat baruku ini hampir menjadi kenyataan.

Ya kawan-kawan, walaupun kata-kataku ini tidak seberapa, tapi aku tetap gembira kerana inilah teman luahan hatiku sekarang ini. Aku tidak memaksa untuk sesiapa membacanya, tetapi aku ingin berkongsi sahaja apa yang aku ketahui.

terima kasih semua.

regard,
general sp@rrow.

Tuesday, August 18, 2009

Kedai Baru!!



tadi baru aku balik dari kedai baru mak aku...
just nak promote je sebenarnya...

penat gak la tadi

mula2 p la pejabat tanah daerah kuala langat...
buat apa???

itu yg kite xtaw...

sebenarnya just nak edar pamplet je..

pamplet pasal kedai baru mak aku la!!!

lepas 2 aku p la kat pejabat daerah plak, kat situ aku bt bende yg sama.
rasa malu gak...tapi inilah yg mak bapak aku buat nak promosi...
bkn senang nak maju dalam bisnes ni...

lepas 2 ak pusing la sekitar banting nak letak kat kereta disekitar banting la pamplet 2...

DAN

akhirnya aku sampai la kat kedai mak aku..

nama kedai sha gelis collection.

jual pe je???

nak taw ke??

datang la kat banting business centre...
bersebelahan McDonald...

mak aku jual smua jenis baju raya laki2 dan perempuan la...

harga plak??

harga dier berpatutan,
dah survey kat sekitar shah alam,
tapi kat kedai mak aku lagi murah dah boleh runding...

so........

ape tunggu lagi???

mai la datang ramai2 ke kedai mak aku di banting..

*diperingatkan,gambar hanyalah paparan sahaja

Blog Widget by LinkWithin